יום ראשון, 8 בינואר 2017

הצעירים שוברים שיאים

מאת: עמית גנקין וטליה פיניאן

פעם בשנה מתכנס הנוער בעמק הירדן, שכבות ט'-יב' (תלמידי בית ירח), לערב הופעות מקוריות שנוצרו על ידי התלמידים עצמם הנקרא "ערב קורנפיין". השנה, נראו מספר ההופעות הגדול ביותר שנראה בערב זה,  14 הופעות מקוריות ועשרות תלמידים שהשתתפו.

ערב זה, שנערך ב1.12.16 יום חמישי באולם "לזכרם" קיבוץ אפיקים, הוא לזכר האחים קורנפיין. ערן, שהיה מוסיקאי והאח הבכור, נהרג בתאונת דרכים במהלך טיול שערך אחרי הצבא בתאילנד בשנת 1993. תשע שנים לאחר מכן, נהרג אחיו הצעיר והרביעי במשפחה עודד, בקרב בג'נין במסגרת מבצע "חומת מגן". עודד גם הוא היה מוסיקאי (מתופף וזמר), וניגן בהרכב עם שרהל'ה שרון.
"ערב קורנפיין" נועד לעידוד יצירה מוזיקלית מקורית. הערב מחולק לשני חלקים: חלק ראשון, אזכרה והנצחה של האחים, ברכות וחלוקת מלגות. חלק שני, ההופעות, שעמדו השנה על שיא חדש של 14 הופעות.
כל הערב הזה ערוך ומופק על ידי מרכז עידן והמרכז למוזיקה, שבראשו עומדת קרן בהט. בטקס הורי האחים קורנפיין ורדה ודוד, חילקו מלגות ומענקים ללימודי מוסיקה ושתי גיטרות. השנה זכו בין היתר גיא עבאדי (יא'), סמואל קוטל (יא'), רומי סחר (י'), גפן שילה (י'), היילי כץ (יא') ועוד... 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה